Transportbranchen er glade for ny "Godt job"-kampagne
DI Handel. DI Transport og DI Service lancerer fra d. 11. september 2017 og frem til medio november "Godt Job"-kampagnen, som skal sætte fokus på fagene indenfor bl.a. transportbranchen og deres image. Hvis ikke dette image bliver bedre, risikerer branchen at mangle et stort antal ansatte i løbet af få år. Mange mennesker har desværre ikke det bedre indtryk af et job i transportbranchen, men virkeligheden er rent faktisk, at langt de fleste, der arbejder indenfor transport, er glade for deres job. Såfremt branchen ikke kan tiltrække kvalificeret arbejdskraft, risikerer vi i værste fald at stå med tomme hylder i butikkerne. Mange tænker ikke over den store vigtighed, jobbet som chauffør har i vores alle sammens hverdag. Chaufførerne udgør en meget vigtig brik fra produktionsvirksomheden og ud til slutforbrugeren i butikkerne. K. Hansen Transport hilser derfor kampagnen meget velkommen.
Medarbejderne indenfor transport er glade for deres job. Alligevel viser en undersøgelse, at kun en lille del af danskerne synes, at det er attraktivt at arbejde indenfor transportbranchen. 24% af de danskere, der ikke er ansat i servicebranchen, synes, at job som chauffør, renovationsmedarbejder og flyttemænd er gode jobs. Det viser en landsdækkende undersøgelse, som analyseinstituttet Userneeds har foretaget. Undersøgelsen viser også, at 78% af de nuværende medarbejdere i transportbranchen er tilfredse med deres arbejde. Men de oplever fordomme om, at deres job ikke er attraktivt.
Det kæmper vi dagligt for at ændre på, da logistik- og transportbranchen er en central nerve i det danske velfærdssystem, og de medarbejdere, som hver dag kæmper for at få "flyttet varerne" fortjener meget stor respekt.