Tilmeld dig vores nyhedsbrev

* Skal udfyldes

Mød en medarbejder - Distributionschauffør Michael Bank Olesen

23-09-2015

Distributionschauffør med stort flair for kundeservice

Michael har været ansat hos K. Hansen Transport AS i perioden 2000 – 2006, hvor han kørte kranbiler samt fragt. Michael kom tilbage til K. Hansen Transport AS i 2008, hvor han startede med at køre distribution Vestjylland, og dette er han rigtig glad for. I den mellemliggende periode har Michael kørt tipbil og blokvogn.

Hvad er en typisk arbejdsdag for dig?

Min arbejdsdag starter mellem kl. 04.00 – 07.00. Når jeg møder ind, er min trailer pakket af terminalen, og jeg kan køre afsted mod Vestjylland. Jeg kører primært i det samme område og til de samme kunder, som jeg har opnået et godt kendskab til. Der er dog ingen fast rute fra dag til dag, og jeg kan have alt mellem 5 – 25 steder, hvor jeg skal levere gods. Jeg leverer mange forskellige steder, fx til landmænd, som er bosiddende på små veje, hvor der kræver gode køreegenskaber som chauffør at komme frem med bilen. Leverer ligeledes gods til mindre virksomheder, som kan være bosiddende inde i byerne. Det er selvfølgelig også leveringer og afhentninger fra virksomheder, hvor jeg bakker til rampe.

Jeg kører som regel distributionsture med stykgods til Vestjylland, men jeg har ind imellem også full loads leveringer til fx Thisted, hvor jeg kører afsted kl. 03.45. Jeg kan på sådan en dag nå to ture frem og tilbage mellem Vejen og Thisted. Der er virkelig stor forskel på morgentrafikken tidligt om morgenen og myldretidstrafikken om eftermiddagen.

Min arbejdsdag slutter som regel mellem kl. 16.00 – 18.00 efter en 10 – 12 timers arbejdsdag.

Hvad gør dig glad for at gå på arbejde?

Det gør mig rigtig glad at komme ud til kunderne, og det betyder meget for mig at levere en god service over for vores kunder. Det er hyggeligt at komme hos vores kunder, og som regel er der plads til lidt small-talk om alt mellem himmel og jord. Min erfaring siger mig, at kunderne er glade, når det er den samme chauffør, der leverer deres gods.

Derudover er jeg rigtig glad for samarbejdet med mine kollegaer. Jeg sidder selvfølgelig selv i bilen hele dagen, men chaufførerne imellem har alligevel et stort samarbejde, da vi hjælper hinanden ude på ruten og har en god dialog omkring de opgaver, som skal løses i løbet af en arbejdsdag.

Michael B - resize.PNG

Der er også et godt samarbejde med min disponent på kontoret, og dette samarbejde er ligeledes vigtig for at få tingene til at fungere optimalt.

Hvad er din stærkeste og svageste side?

Min stærke side er at yde en god kundeservice, når jeg er ude hos kunden.

Min svage side er, at jeg godt kan blive presset, hvis der fx er kø på motorvejen, og jeg ikke kan nå min planlagte rute til tiden. 

Hvad inspirerer dig til at gøre en ekstra indsats?

Masser af ros.

Hvad er succes for dig?

Succes for mig er, når alt lykkedes, og tingene går op i en højere enhed.

Hvad kan irritere dig?

Telefonen, der ringer alt for mange gange.

Arbejdsredskab

Jeg kører en Scania 410, som jeg har haft fra ny siden maj 2014. Jeg kører altid den samme bil og har ligeledes fast trailer, hvilket betyder meget, så jeg ved, at mit arbejdsredskab er i orden. Det betyder meget, at bil og trailer er pæne og velholdte, og jeg får ind imellem bemærkninger om, at bilen ser pæn ud. Det er vigtigt for mig, at bilen ser præsentabel ud, og at godset i traileren er pakket på en god og hensigtsmæssig måde, så min tur ude på vejene bliver så nem som mulig.


Poter

Når du bruger dette website, accepterer du anvendelsen af cookies. Læs mere her http://minecookies.org/