Tilmeld dig vores nyhedsbrev

* Skal udfyldes

Mød en medarbejder - Disponent Kenneth Stegemeyer

24-09-2014

K. Hansen har ansat en garvet haj til disponering

Kenneth blev ansat ved K. Hansen Transport i juni måned 2013, og har 11 års erfaring som kørselsdisponent. Inden da arbejdede han også i transportbranchen, som chauffør for et kurérfirma. Således kender Kenneth til alle områder inden for transport og ruteplanlægning. Hos K. Hansen Transport AS har Kenneth ansvaret for områderne Nord-, Midt- og Østjylland, mens hans fem andre kolleger deler resten af Danmark.

Selvom Kenneth er en erfaren disponent, er han stadig under oplæring. ”Når man starter et nyt sted, er der altid nyt at lære – de færreste har de samme arbejdsrutiner”, siger han og slår fast, at det da også ville være kedeligt hvis arbejdet altid bare var det samme. Han fremhæver flådestyringssystemet Fleet Manager, som K. Hansen Transport anvender: ”Jeg er stor tilhænger af det – det fungerer virkelig godt!”. Firmaet har for nylig investeret i et nyt positioneringssystem TomTom, hvor disponenterne har det nøjagtige overblik over, hvor i landet og hvor langt på turen chaufførerne er. Således er det lettere at planlægge og omdirigere ruterne, hvis dette er nødvendigt. Samtidig letter det kommunikationen mellem disponent og chauffør. ”Jeg kender TomTom fra mit tidligere job, og jeg glæder mig til at anvende det igen. Samtidigt synes jeg det er lækkert, at virksomheden tør investere i nye systemer – der bliver handlet hos K. Hansen Transport AS!”.

Vi samler puslespillet

Det specielle ved jobbet som disponent er at få tingene til at gå op i en højere enhed. ”Vi har meget travlt, og det skal kunne lykkes med de biler, vi har til rådighed. Alt skal klappe til tiden for at undgå utilfredse kunder. Vi bliver målt og vejet i alle vores arbejdsområder. Vi laver turplanen til chaufførerne, og hvis chaufføren ikke når frem i tide med leveringerne, er det vores skyld. Dermed skal vi yde det optimale inden kl. 15.00, da de fleste kunder lukker deres virksomhed omkring dette tidspunkt. Derfor er det vigtigt, at vi som oftest får alle ordrer i tide, således at vi kan disponere bedst muligt for kunderne. Samtidig afhænger bogholderiets arbejde også af vores arbejde. Stemmer mit arbejde ikke overens, gør det heller ikke i resten af virksomheden”.

 

 

 

Disponenternes arbejdsdag hedder fra kl. 9.00-19.00 hver dag. Så selvom turene kun planlægges til kl. ca. 15.00, skal næste dag planlægges, og morgentimerne bruges på at følge op på, om alt er leveret på rette tid og sted dagen forinden.

Kenneths stærkeste side er, at han er i stand til at bevare overblikket trods et stort pres, hvilket klart er en fordel i denne branche, da disponenterne oftest er presset på tiden. Hans svageste side er, at han har en tendens til at påtage sig lidt flere opgaver end han egentlig har tid til. Det er svært at nå tingene til tiden. Men så må man forsøge at samle puslespillet igen. Og kan det ikke løses med vores egne biler, må vi købe en kurér – for det SKAL løses når tingene brænder på for kunden! ”Vi gør alt for at tilgodese kundens behov – også efter deadline!”.

Ifølge Kenneth er succes når man er glad for at gå på arbejde og også når man går hjem. Altså, bilerne skal være fyldte ud og hjem. Er de det, har jeg gjort mit arbejde tilfredsstillende, og jeg kan slappe af, når jeg har fri.

Det bedste ved K. Hansen Transport AS

Det bedste ved K. Hansen Transport AS er at alt er velstruktureret. Alle arbejdsfunktioner er beskrevet tydeligt – vi ved hvem der gør hvad, og man ved altid hvem man kan spørge om hjælp. Intet er overladt til tilfældighederne. Der var også en nøje tilrettelagt oplæringsplan til mig, da jeg startede – dét har jeg aldrig prøvet før. Dette er med til at arbejdsflowet kører – og samarbejdet med mine kolleger er helt i top – vi er et godt team!


Poter

Når du bruger dette website, accepterer du anvendelsen af cookies. Læs mere her http://minecookies.org/